2011. február 16., szerda

Mágneses könyvjelzők

Reprodukáltam a kedvenc könyvjelzőmet. :) Egyszer régen, még főiskolásként vettem egy mágneses fekete macskás könyvjelzőt. Emlékszem barátnőim húztak is vele, hogy minek veszek ilyet, hiszen tíz perc alatt összedobnám simán otthon. Ó igen, tudtam én is, de aranyos volt a macska meg hát kirúgtam a hámból... :) Na akkor már tudtam is, hogy gyártok majd ilyet saját stílusban, ez volt, háát szóval olyan 5 éve. Ühüm, jó munkához, kiforrott stílushoz idő kell. Azóta másoknál is láttam ezen mágneses könyvjelzőnek az ötletét reprodukálni, de az én időm csak most jött el. Sok könyvbe fogtam egyszerre és gondoltam, most van szükség erre a projektre. A vége az lett, mint általában, hogy csináltam három könyvjelzőt, de magamnak végül egyet se. Rám jött a "csak úgy adni, ok nélkül" érzés. :)) Mind1ik egyedi, a tulajdonos stílusában készült és kettőn van idézet is.

"A könyv a lélek orvossága." - Diodórosz
"A könyvet mindig ketten alkotják, az író aki írta, és az olvasó, aki olvassa." - Kosztolányi Dezső


Az elkészítésben nincs semmi ördöngősség. Az enyémek 4,8*5, 2 cm-esek, ekkora a macskás eredeti. Arra érdemes figyelni, hogy nagyon vékony mágneslapot keressünk. Ezekhez például lap hűtőmágneseket áldoztam fel, tudjátok reklám mágnesek, ezek szép vékonyak. Ahogy itt a második képen látni, az eleje hosszabb kb 3mm-rel mint a hátulja, ez csak azért jó, hogy könnyebben szét lehessen nyitni. Ezt az eltérést a mágnes felragasztásánál vegyük figyelembe, hogy pontosan illeszkedjen a két mágnes csíkunk!

Az egészet maradék dombor mintás kartonokból hoztam össze. Kis kréta, kis tinta, SBK papírvirágok, félgyöngyök, mist és kézírás. A végén lefújtam az egészet 2 rétegben akril lakk spray-vel, hogy tartósabb legyen.


6 megjegyzés:

Tímea(Titty) írta...

Ez csúcsszuper lett Vera! Igazán tetszik! Fantasztikus ötlet. Egyszer majd elkészítem én is.

Tipitá írta...

Szépek! Jó ajándék!

kreatívhit írta...

Igazán jól mutatnak.

Juma írta...

Ezek valami szépségesek! Köszönöm, hogy megnézhettem, az ötletet vittem magammal:-)))

Bea írta...

Nagyon jó ötlet, én is kedvet kaptam hozzá.:) Pláne, hogy gyűjtöm a könyvjelzőket.

Vera írta...

Köszönöm, és szívesen, remélem nektek nem telik 5 évbe, hogy elkészüljön! :DD Igyekszem több ötlettel jönni mostanában. :)