2012. június 24., vasárnap

Egy szoknya, egy nadrág és pár apróság

Jó pár éve gyűjtögettem már azokat a ruhákat, amik például fehérnek születtek, vagy valami hozzám nagyon nem passzoló színűnek. Szeretem a horgolt dolgokat és egy időben mindenre lecsaptam meg anya is szerzett párat, de több darab fehér volt és bár szeretem a fehéret, egyszerűen nem állt jól az az adott felső fehéren. Így elsüllyesztődtek és tervezgettem, hogy majd egyszer befestem őket. A múlt hónapban kaptam egy turkált kis ruhát, de hogy ez most ruha vagy tunika igazából nem tudom, minden esetre felvettem tetszett a fazon a bohém stílus deeeeee a színe... pont olyan volt mintha a halott menyasszonyé lenne a rajzfilmből. Olyan semmilyen, olyan fakó testszínű. Se rózsaszín, se szürke, se ekrü. Plusz a nagy menta nadrág keresés közben sikerült vennem egy fű (vagy alma) zöld nacit is, amire már akkor mondtam, na ezt valahogy majd átfestem, de az ára miatt megvettem. ( És igen így ez már a harmadik féle menta nadrágom.) A képeken nem mutatok meg mindent, festettem még pár toppot, pólócskát is. 
A festést hipózással kezdtem. A nadrágot erős clorox-os vízben áztattam míg kellően el nem veszítette a színét, majd jó alaposan kimostam. Így egy nagyon halvány sárgás zöldes naci lett belőle. Por alapú főzős festéket használtam türkizkék, sötétbarna, sötétkék színben. A nadrágot a türkizkékbe raktam. A SE színű ruhát félig a türkizbe félig a sötétbarnába lógattam. Mivel sok főzést ír (kb.1 óra) hogy pörögjenek az események, amikor elértem a kellő színt, kivettem az adott ruhát a festékből kicsit lecsöpögtettem és 30 percre beraktam a micro-ba lefedve, hogy mindenképpen nedves közegben legyen. Egyébként ezt a technikát régen olvastam, és ajánlom bátran, mert tényleg jobb mint csak forralni, jobban fixálja a színt. Amikor mindennel végeztem szépen mindent kimostam alaposan, mosószerrel. Vár még póló a festésre, de szövegeseket is tervezek, azoknak még nem estem neki. 
A szemléltetéshez Sabee - Travel készletét használtam. 


Szép vasárnap estét!

1 megjegyzés:

Sabee írta...

Nagyon tetszenek a ruhák Vera!! Én még csak fejben játszottam végig az ilyen ruha-befestős ötleteimet, de most határozottan kedvet kaptam, hogy igaziból is megcsináljam őket. :) ügyiiii vagy!! :)