2014. augusztus 25., hétfő

DIY fotóstáska - A Desigual fotóstáskám

Nem szeretem a konfekció dolgokat, úgy általában. A fotóstáskák, pedig már már irritáltak, hogy nem bírtam soha egy jó nőciset találni, ami minden követelményemnek megfelelt volna. Vagy is, de végül egy amerikai lánynál találtam olyat, ami tetszik, de ő bőrrel dolgozik így alapból "jajjdeszép - meg az ára is" feelingbe kerültem. Semmi baj, gondoltam majd csinálok magamnak. Na igen, ez jó régen volt, de végre idén, amikor szépen annak rendje és módja szerint belezúgtam a Desigual táskákba és a márkába.....megtaláltam ezt a CSODÁT. A táska a '12-es kollekcióból van, fantázia neve "Avatar". Aki látta a filmet (Van aki nem??? - Az nézze meg, házi feladat! ;) ) az tudja, hogy a szín és mintavilága egy az egyben a repülő szárnyas lényekre, az "ikran"-okra hajaz. Amikor megláttam, tudtam, hogy valahogyan meg kell szereznem ezt a táskát. Mivel régebbi kollekcióból van rendes boltban itthon nem találtam, így külföldről kellett rendelnem, de végül meg lett. :) 
Na ezek után már csak a belső dolgokat kellett kitalálnom. Nagyon egyszerű. Praktikerben a nyárikiülők, fetrengők részlegen 300,- ért lehet kapni székre való 2cm vastag szivacsokat, ebből vettem 5 db-ot. Méteres szivacsot egyik barkácsáruházban sem leltünk.... no. De ez sztem nagyon is jól sült el. Ha valaki nem szeretne ilyen vastagot, van vékonyabb ülőke szivacs is, de én emellett döntöttem, hogy valóban védje a cuccomat. A szivacsokat frottír menta színű gumis lepedővel vontam be. Egyrészt ez puha másrészt, ha később még rakok bele elválasztót, arra egyszerűen varrok egy kis tépőzárat és ehhez az anyaghoz hozzá tud tapadni nem kell neki külön bolyhos másik felet varrni. Igazából időben sok, de nem bonyolult. Elterveztem a táskámhoz mekkora kell, mit szeretnék, hány fakkot és felszabdaltam a szivacsokat. Bevontam mindent egyenként a frottír anyaggal (varrtam nekik huzatot). Majd öltésekkel rögzítettem egymáshoz a külön álló elemeket. Varrtam bele két olyan puff-ot, ami a gépet magát tartja a fakkjában ezek nem fixek. A nagy elválasztókat szalaggal rögzítettem. Átböktem ollóval a szivacsot, át a szalag horgolótűvel, majd a falon is ugyan ezt és megkötöttem a szalagot. Így bármikor kiszedhetem. Tépőzárral is tökéletes, csak sajnos azt nem tudtam már venni.  A táskához nem rögzítettem külön, magyarul az egész téglatest alakú belső rész egyben kivehető. Így a táska méreténél fogva még átavanzsálhat pl pelenkázós táskának..... :D De sztem megtartom. Bár elég nagy lett, így elfér végre minden fotós kütyüm egy helyen, és hát ennyi van kell a nagy táska. Ellenben lehet, hogy fogok még készíteni egy tipikus kicsit, amibe csak a gép meg a vaku fér be max, olyan esetekre, amikor tudom, hogy csak az fog kelleni, és nem akarok cipekedni. :)











Szép alkotós hetet Nektek! :)

3 megjegyzés:

Jade írta...

Szia Vera! Gyönyörű lett!!! A Blahán a Népszínház utcában van egy bútoros, ott bármilyen vastagságú szivacsot kapsz tömbben. Ha pedig tépőzár kell, csak szólj, küldök! Gratula a táskhoz, igazi ínyencfalat lett! :-D

Vera írta...

Szia!

Köszönöm! Húú ez az infó jól, jön ha vkinek megtetszik és megcsinálná! Köszi érte! ;)

ivi írta...

Azta milyen jó táska, nagyon jók a szinei és szuperül megcsináltad!